ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

چرا کشورهای اروپایی درحال ممنوع‌کردن استفاده از ChatGPT هستند؟

  • کد خبر: ۱۵۷۴۰۲
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
چرا کشورهای اروپایی درحال ممنوع‌کردن استفاده از  ChatGPT هستند؟
هفته گذشته، آژانس حفاظت از داده‌های ایتالیا تصمیم گرفت استفاده از ChatGPT را به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها ممنوع کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که آلمان نیز قصد دارد به‌عنوان دومین کشور چنین تصمیمی بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز - اولریش کلبر، کمیسر آلمان برای حفاظت از داده‌ها، در مصاحبه‌ای با روزنامه محلی Handelsblatt (به نقل از NeoWin) گفت که رگولاتور‌های این کشور درحال مذاکره و گفتگو با رگولاتور‌های دولت ایتالیا درباره ممنوعیت ChatGPT بوده‌اند. کلبر در مصاحبه خود اعلام کرد: «اصولاً چنین اقدامی در آلمان نیز امکان‌پذیر است.»

دولت ایتالیا زمانی تصمیم به ممنوعیت ChatGPT گرفت که آژانس حفاظت از داده‌های این کشور گفته بود که این مدل هوش مصنوعی احتمالاً قوانین مربوط به جمع‌آوری داده‌ها را نقض می‌کند. همچنین ادعا کرد که OpenAI نظارتی بر استفاده از این سرویس توسط کودکان زیر ۱۳ سال ندارد. شرایط خدمات این چت‌بات هوش مصنوعی استفاده از آن توسط کودکان آن گروه سنی را ممنوع می‌کند.

پس از ممنوعیت ChatGPT در ایتالیا، «ماتئو سالوینی»، معاون نخست‌وزیر این کشور، اظهار داشت که این اقدام برای آژانس ناظر بر جمع‌آوری داده‌ها یک امر «ریاکارانه» بوده است. او اشاره کرد که سرویس‌های آنلاین دیگری نیز وجود دارند که قوانین جمع‌آوری داده‌ها و حفظ حریم خصوصی را نقض می‌کنند، اما مانند ChatGPT مسدود نشده‌اند.

احتمال ممنوعیت ChatGPT در کشور‌های دیگر

علاوه بر آلمان، کشور‌های دیگری نیز درحال گفتگو با رگولاتور‌های ایتالیا در مورد اقدامات خود هستد. سخنگوی کمیسر حفاظت از داده‌های ایرلند نیز اعلام کرد که آن‌ها درحال بررسی اقدامات ایتالیا برای ChatGPT هستند و «با تمام مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا در رابطه با این موضوع در تماس خواهند بود». دولت فرانسه نیز درباره این تصمیم با ایتالیا در تماس بوده است.

OpenAI از زمان اعلام ممنوعیت در ایتالیا، ۲۰ روز فرصت دارد تا نحوه برنامه‌ریزی خود برای تطبیق با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را اعلام کند و در غیر این صورت، استارتاپ آمریکایی ممکن است مجبور شود تا ۴ درصد از درآمد جهانی خود را به‌عنوان جریمه پرداخت کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->